قیمت ضایعات کاتالیزور خودرو

فهرست مطالب

اگر ماشین دارید، مقدار کمی فلز با ارزش در سیستم اگزوز خود دارید. کاتالیزور خودرو عملکرد مهمی را برای خودروی شما انجام می دهند و دارای قطعات بسیار ارزشمندی هستند که می توانند قیمت خوبی داشته باشند. قیمت ضایعات کاتالیزور خودرو را می توانید از ما دریافت نمایید. کاتالیزور حاوی یک نوع خاک است که در آن مواد ارزشمندی به دست می آید. برای مشاهده قیمت خاک کاتالیزور کلیک کنید.

کاتالیزورهای خودرو به منبع اصلی آلودگی PGE انسانی در محیط زیست تبدیل شده اند. در حین کارکرد خودرو، سایش مکانیکی و زوال درون مبدل های کاتالیزوری باعث آزاد شدن ذرات حاوی PGE از یکپارچه لانه زنبوری سرامیکی با پوشش PGE می شود. برای مدیریت ضایعات کاتالیست خودرو بهترین راه حل بازیافت می باشد. آرکا بازیافت با سابقه ای طولانی آمادگی بازیافت این قطعات را دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه ی بازیافت و خرید و قیمت ضایعات کاتالیزور خودرو می توانید با شماره ی 09138741563 تماس حاصل فرمایید.

البته، بهترین راه برای اطمینان از دریافت قیمت مناسب برای مبدل کاتالیزوری مورد استفاده خود و اینکه آن را به بهترین روش از نظر زیست‌محیطی مدیریت کنید، بازیافت است.

قیمت بازیافت کاتالیزور خودرو

مبدل های کاتالیزوری چیست؟

مبدل های کاتالیزوری بخشی از سیستم اگزوز در خودروهای مدرن هستند که به کاهش اثرات منفی زیست محیطی خودروها کمک می کنند. مجموعه ای از کاتالیزورها گازهای خطرناک تولید شده توسط خودروها را به مواد کمتر مضر تبدیل می کند.

به عنوان مثال، مونوکسید کربن و هیدروکربن ها (که دود تولید می کنند) به دی اکسید کربن و آب تبدیل می شوند. فلزات گرانبها، به عنوان مثال پلاتین، در کاتالیزورهای ماشین استفاده می شود و هنگامی که دود اگزوز جریان می یابد، واکنش ها را تحریک می کند.

مبدل های کاتالیزوری باید در طول عمر خودرو دوام بیاورند. با این حال، ممکن است نیاز به تعویض زودتر داشته باشند. تعویض کاتالیزور ممکن است به خاطر فلزاتی که در داخل آن قرار دارد گران باشد.

کاتالیزرهای خودرو حاوی طیف وسیعی از فلزات گرانبها مانند مس، نیکل، سریم، آهن و منگنز هستند. اما مهمتر از همه، مبدل های کاتالیزوری حاوی رودیوم، پلاتین و پالادیوم هستند. این سه فلز به ویژه برای جواهرات، الکترونیک و مقاصد صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای بازیافت کاتالیزور ماشین چیست؟

آرکابازیافت معتقد است که بسیاری از زباله های الکترونیکی باید بازیافت شوند و از محل دفن زباله دور شوند. زیرا خیلی از زباله ها حاوی مواد ارزشمند هستند. کاتالیزور خودرو از این قاعده مستثنی نیست. با بازیافت کاتالیست ها می توان کمک شایانی به صنعت های زیادی کرد. با بازیافت آنها می توان در زمینه های مختلف صرفه جویی کرد و به منافع دیگری دست پیدا کنیم.

  • اولاً، استخراج سنگ معدن فلزی و ساخت فلزات می‌تواند یک فرآیند پرانرژی باشد و کار زیادی می برد. در فرایند استخراج فرایندهای پرهزینه و تصفیه های شیمیایی مضر ضروری است. به عنوان مثال، سنگ پلاتین باید از تونل های عمیق استخراج شود، که حفر آن به انرژی زیادی نیاز دارد، و مقدار زیادی سنگ برای مقدار قابل توجهی از پلاتین که محصول نهایی است (1 تن سنگ برای 1 اونس پلاتین) مورد نیاز می باشد. پس از استخراج، سنگ پلاتین باید با مواد شیمیایی تصفیه شود تا به فلز تبدیل شود. این نه تنها برای محیط زیست آلوده کننده است، بلکه برای کارگران معدن که معمولاً دستمزد کمتری دریافت می کنند و مجبور به کار در شرایط سخت هستند نیز موجب از بین رفتن سلامتی آنها می شود.
  • ثانیا، با فروش کاتالیزورها به شرکت های بازیافت مثل آرکابازیافت می توان در قبالش پول دریافت کرد. با توجه به اجزای ارزشمندی که دارند این کاتالیست ها در بازار مشتریان خود را دارند. با فروش کاتالیزورهای ماشین می توانید به درآمد برسید و به صورت ناخواسته به محیط زیست کمک کنید.
قیمت و خرید کاتالیزور ماشین

مبدل های کاتالیزوری چگونه بازیافت می شوند؟

مانند اکثر مواد، پس از پذیرش در یک مرکز بازیافت مواد، مبدل کاتالیزوری درجه بندی می شود و اجزای قابل بازیافت جدا می شوند. پس از جدا شدن، فلزات می توانند برای استفاده مجدد به مراکز بازیافت منتقل شوند.

توجه به این نکته ضروری است که نباید خودتان اقدام به حذف مبدل کاتالیزوری و محتویات آن کنید. حتی اگر ماشین شما قراضه باشد، جدا کردن اجزای فلزی موجود در مبدل کاتالیزوری دشوار است و می تواند خطرناک باشد.

مبدل‌های کاتالیزوری وقتی دست‌نخورده باقی می‌مانند، تهدیدی ایجاد نمی‌کنند، با این حال، پس از باز شدن و قرار گرفتن آجرهای سرامیکی در معرض هوا، زباله‌های خطرناک محسوب می‌شوند. بنابراین بسیار مهم است که این کار را به متخصصانی که تجربه و تجهیزات ایمنی مربوطه را دارند بسپارید.

ایمن‌ترین و مؤثرترین راه برای بازیافت تبدیل‌های کاتالیزوری این است که آن‌ها را به حیاط ضایعات فلزی ببرید.

خرید ضایعات کاتالیزور خودرو

آرکابازیافت که یک مرکز تخصصی برای بازیافت کاتالیزورهای ماشین می باشد آماده ی خدمت رسانی در این زمینه می باشد. ما تجربه ی بازیافت این مواد را داریم و پس از پردازش اجزای مختلف آنها می توانیم به مواد قابل استفاده و مفید دست پیدا کنیم. آرکابازیافت آماده ی خرید ضایعات کاتالیزور خودرو در هر حجم و اندازه و هر مدل ماشین ایرانی یا خارجی، سبک یا سنگین می باشد.

هر گونه سوال در زمینه ی قیمت و فروش کاتالیزور ماشین دارید با شماره ی 09138741563 در تماس شوید.

بازیافت مواد بازیافتی غیر از کاتالیزورها

در آرکا بازیافت علاوه بر ضایعات کاتالیزوری به بازیافت مواد دیگری هم پرداخته می شود. از جمله محصولاتی که در مرکز ما بازیافت می شود ضایعات الکترونیکی می باشد. علاوه بر این، ضایعات برد موبایل را هم بازیافت می کنیم.

یک خودروی معمولی قطعات زیادی دارد – حدود 30000 – و هر کدام عملکرد خاصی دارند. از پیچ و مهره های ساده که همه چیز را در کنار هم نگه می دارند تا خود موتور، هر خودرو ترکیبی پیچیده از این قطعات است. بنابراین، وقتی صحبت از مبدل کاتالیزوری به میان می‌آید، احتمالاً می‌دانید که بخشی از یک ماشین است. شاید تعجب کنید که بدانید کار یک مبدل کاتالیزوری این است که آلاینده های مضر را قبل از خروج از سیستم اگزوز خودرو به آلاینده های کمتر مضر تبدیل کند. با مقاله ای دیگر همراه آرکابازیافت باشید. شما می توانید قیمت ضایعات کاتالیزور ماشین را از ما بپرسید. برای این منظور با شماره ی 09138741563 تماس حاصل فرمایید.

آیا ماشین من مبدل کاتالیزوری دارد؟ آیا به یکی نیاز دارم؟

اگر ماشین شما پس از سال 1975 تولید شده است، به احتمال زیاد پاسخ مثبت است. هر خودرو در جاده منبعی از مونوکسید کربن مضر، هیدروکربن ها و اکسیدهای نیتروژن است. با توجه به اینکه روزانه میلیون ها خودرو رانده می شوند، این آلودگی و مه می تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند. انتشار گازهای گلخانه ای به بیماری های تنفسی، کیفیت پایین هوا و آلودگی محیطی کمک می کند.

برای مبارزه با این اثرات مضر، آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) مقررات کنترل انتشار گازهای گلخانه ای را در اواسط دهه 1970 تقویت کرد و مبدل کاتالیزوری از سال 1975 (سال ایجاد آن) جزء مورد نیاز تمام خودروها بوده است.

مبدل کاتالیزوری کجا قرار دارد؟

مبدل کاتالیزوری شما در قسمت زیرین ماشین شما، در سیستم اگزوز بین منیفولد اگزوز و صدا خفه کن قرار دارد.

مبدل های کاتالیزوری از چه چیزی ساخته شده اند؟

خود این قطعه یا به شکل مهره یا لانه زنبوری است و با یک کاتالیزور فلزی پوشانده شده است که معمولاً ترکیبی از پلاتین، رودیوم و پالادیوم است.

مبدل های کاتالیزوری چگونه کار می کنند؟

هنگامی که گازهای خروجی از یک مبدل کاتالیزوری گرم شده عبور می کنند، دو رویداد کاتالیزوری (واکنش های شیمیایی) رخ می دهد:

کاتالیزور کاهش اولین مورد از دو رویداد کاتالیزوری است که رخ می دهد. از کاتالیزورهای فلزی برای کاهش اکسیدهای مضر نیتروژن با جداسازی مولکول ها به نیتروژن و اکسیژن استفاده می کند. نیتروژن در داخل مبدل به دام می افتد، در حالی که اکسیژن از آن عبور می کند
کاتالیزور اکسیداسیون دومین رویداد کاتالیزوری است. هیدروکربن های نسوخته و مونوکسید کربن را با سوزاندن (اکسید کردن) آنها روی کاتالیزور فلزی کاهش می دهد.
اساساً یک مبدل کاتالیزوری محصولات جانبی مضر موجود در گازهای خروجی را فیلتر کرده و آنها را می سوزاند. و در حالی که عملکرد اصلی مبدل کاتالیزوری کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مضر است، کارایی خودرو شما را نیز بهبود می بخشد. ماشینی که به خوبی نگهداری می شود عمر مبدل کاتالیزوری شما را افزایش می دهد و امکان تعمیر یا تعویض مبدل کاتالیزوری پرهزینه را به حداقل می رساند.

نحوه تشخیص بد بودن مبدل کاتالیزوری

نشانه های احتمالی زیادی وجود دارد که مبدل کاتالیزوری شما از کار افتاده است. کندی موتور خودرو یا کاهش شتاب، علائم ظریفی هستند که نباید آنها را نادیده بگیرید – در اسرع وقت به یک مکانیک مراجعه کنید تا مشکل را تشخیص دهد. دود تیره اگزوز و بوی گوگرد یا تخم مرغ های فاسد از اگزوز شما نشانه های محسوس تر مبدل کاتالیزوری بد است.

سایر مشکلات خودرو نیز می تواند منجر به آسیب دیدن مبدل کاتالیزوری شود:

احتراق نادرست شمع ها یا خرابی سنسور اکسیژن می تواند باعث گرم شدن بیش از حد مبدل کاتالیزوری شود.
همچنین می تواند توسط آلاینده های موجود در سوخت آسیب ببیند. سوخت سرب فلزات کاتالیزور را از بین می برد، اگرچه به ندرت در ایالات متحده یافت می شود.
مایع خنک کننده موتور می تواند به دلیل معیوب بودن واشر سر سیلندر به سیستم احتراق نشت کند و در نهایت مبدل کاتالیزوری را مسدود کند. نشت مایعات از هر نوعی باید به سرعت رفع شود. این به جلوگیری از آسیب احتمالی مبدل کاتالیزوری یا سایر قسمت‌های خودروی شما کمک می‌کند.
در حالی که پاک کننده مبدل کاتالیزوری گزینه ای برای پاک کردن گرفتگی های جزئی است، این احتمال وجود دارد که روی مسائل بزرگتر تأثیری نداشته باشد.

بهترین راه برای جلوگیری از نیاز به تعمیر یا تعویض مبدل کاتالیزوری این است که از برنامه تعمیر و نگهداری توصیه شده خودرو خود پیروی کنید و سیستم های اگزوز، آلایندگی و احتراق خود را در وضعیت خوبی نگه دارید. ماشینی که به خوبی نگهداری شود به افزایش عمر مبدل کاتالیزوری شما تا ده سال یا بیشتر کمک می کند. اما در موارد نادر، تعمیر یا تعویض مبدل کاتالیزوری ضروری است.

اهمیت مبدل های کاتالیزوری

در بین تمام قطعاتی که یک خودرو را تشکیل می‌دهند، مبدل کاتالیزوری بدون شک یکی از مهم‌ترین آنها است – و به چند دلیل. مبدل کاتالیزوری به کاهش آلاینده‌های موجود در هوا که می‌تواند به انسان و محیط زیست آسیب برساند کمک می‌کند و 90 درصد از انتشارات مضر را به گازهای کم‌مضر تبدیل می‌کند. یک مبدل کاتالیزوری که به خوبی نگهداری می شود، کارایی خودروی شما را بهبود می بخشد و به طور مستقیم بر سلامت و عملکرد کلی آن تأثیر می گذارد.

4.5/5 - (16 امتیاز)