خاک کاتالیزور کیلویی چند

قیمت ضایعات خاک کاتالیزور

قیمت خاک کاتالیزور

خاک کاتالیزور، پودر یا ذرات ریز و خرد شده‌ای از کاتالیزور خودرو است که پس از تعمیر یا تعویض کاتالیزور، باقی می‌ماند. این ضایعات حاوی فلزات گران‌بهایی مانند پلاتین، پالادیوم و رودیوم هستند که ارزش اقتصادی بالایی دارند.

کاتالیزور، قطعه‌ای در سیستم اگزوز خودرو است که با کمک فلزات گران‌بهای موجود در خود، گازهای خروجی موتور را تصفیه و از آلایندگی آنها می‌کاهد. این قطعه پس از گذشت مدتی از کارکرد، دچار فرسودگی شده و کارایی خود را از دست می‌دهد. در این صورت، باید تعویض شود.

ضایعات خاک کاتالیزور، پس از جمع‌آوری، توسط شرکت‌های بازیافت ضایعات الکترونیکی، خریداری و بازیافت می‌شوند. در این فرآیند، فلزات گران‌بهای موجود در ضایعات، استخراج شده و به بازار عرضه می‌شوند.

قیمت خاک کاتالیزور

قیمت خاک کاتالیزور، به عوامل مختلفی مانند نوع خودرو، مدل خودرو، سال تولید خودرو، میزان آلودگی کاتالیزور و قیمت روز فلزات به کار رفته در کاتالیزور بستگی دارد. به طور کلی، قیمت خاک کاتالیزور خودروهای خارجی بیشتر از خودروهای داخلی است. همچنین، کاتالیزورهای خودروهای جدیدتر به دلیل داشتن میزان آلودگی کمتر، قیمت بالاتری دارند.

بازیافت خاک کاتالیزور، علاوه بر ارزش اقتصادی بالایی که دارد، مزایای زیست‌محیطی نیز دارد. با بازیافت این ضایعات، از ورود فلزات گران‌بهای موجود در آنها به محیط زیست جلوگیری می‌شود.

خاک کاتالیزور

از خاک کاتالیزور چه استفاده ای می شود؟

از خاک کاتالیزور، بسته به نوع آن و شرایط اقتصادی و فنی می‌توان استفاده‌های متنوعی داشت، اما در ادامه می‌توان به برخی از کاربردهای آن اشاره کرد:

  1. بازیابی فلزات: در برخی خاک کاتالیزورها، فلزاتی مانند نیکل، کبالت، مولیبدن، و وانادیوم مورد استفاده قرار می‌گیرند که ممکن است با تنظیم شرایط پردازشی، فلزات از ضایعات قابل بازیافت باشند.
  2. مصرف به عنوان ماده جاذب: بسیاری از خاک کاتالیزورها دارای بخش‌هایی هستند که قابلیت جذب انواع محلول‌ها را دارا هستند. به عنوان مثال، استفاده از خاک کاتالیزور به عنوان ماده جاذب در صنایع نفتی و گازی برای جذب ازت یا خطرات ایجاد شده از این حوزه برای زمین‌شناسی و زیست‌محیطی بسیار مفید است.
  3. استفاده در محصولات مصرفی: خاک کاتالیزور برخی محصولات صنعتی به عنوان ماده اولیه در ایجاد کولرهای مایع، کف پوش، ضدعفونی کننده‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  4. کاربرد در کشاورزی: در برخی مورد، خاک کاتالیزورها می‌توانند به عنوان ماده آلی فنی، شامل انواع باکتری‌ها و قارچ‌ها، برای حفظ بهبود کیفیت در محصولات کشاورزی (مانند محصولات غذایی و گل‌ها) مورد استفاده قرار گیرند.
  5. فعال‌سازی آب: با استفاده از خاک کاتالیزور، می‌توان آب محیط را فعال کرده و برای کاهش تلفات برق، آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت در سیستم‌های پایدار مورد استفاده قرار داد.

برای دریافت قیمت انواع ضایعات و خاک کاتالیزور با شماره 09138741563 تماس بگیرید.

خاک داخل کاتالیزور خودرو

قیمت خاک کاتالیزور

در اینجا قیمت به روز شده ی کاتالیزور خودروهای مختلف را مشاهده می نمایید.

عنوانفیعنوانفیعنوانفی
زانتیا5/000/0002063/800/000دوقلو بزرگ6/000/000
فرانسه4/000/000پژو یورو 4 kkj1/000/000دو قلو کوچک با سنسور2/800/000
مزدا2/500/000پژو یورو 4 kem2/400/000دوقلو کوچک بدون سنسور3/200/000
DK2/000/000پژو قابدار اصلی4/000/000پزو قابدار معمولی1/200/000
پراید و تیبا یورو 41/500/000تخت و تپل1/000/000206 اصلی k352به شرط دستگاه
L90 C2934/000/000سفال پراید600/000206 اصلی k1813/200/000
L90 57/000/000سیمی600/000206 اصلی k4173/200/000
L90 C2985/000/000پژو دو سنسور4/000/000206 اصلی k3577/000/000
سایپا تخت6/000/000X22/000/000دو تیکه2/500/000
سه گل2/400/000X32/000/000
مگان فرانسه2/500/000EF73/500/000
مگان ترک2/000/000

برخی قیمت های لیست به روز نیست. برای دریافت لیست کامل خاک کاتالیزور تمام مدل های خودرو اینجا کلیک کنید.

وزن خاک کاتالیزور پژو

برای اطلاع از وزن خاک کاتالیزور پژو با ما تماس بگیرید.

نحوه عملکرد مبدلهای کاتالیزوری که دارای خاک کاتالیزور می باشد چگونه است؟

مبدل های کاتالیزوری دستگاه هایی هستند که برای کاهش انتشار آلاینده های موتورهای احتراق داخلی استفاده می شوند. آنها با کاتالیز کردن (تسریع) واکنش های شیمیایی که آلاینده ها را به مواد سمی کمتر تبدیل می کنند، کار می کنند.

مبدل کاتالیزوری حاوی یک کاتالیزور است که معمولاً از پلاتین، پالادیوم یا رودیوم ساخته شده است که روی یک بستر سرامیکی یا فلزی پوشانده می شود. همانطور که گازهای خروجی از مبدل عبور می کنند، کاتالیزور واکنش های شیمیایی را ترویج می کند که آلاینده هایی مانند مونوکسید کربن (CO)، هیدروکربن ها (HC) و اکسیدهای نیتروژن (NOx) را به مواد کمتر سمی مانند دی اکسید کربن (CO2)، بخار آب تبدیل می کند. H2O) و گاز نیتروژن (N2).

مبدل کاتالیزوری در دماهای بالا، معمولاً در حدود 300-700 درجه سانتیگراد کار می کند، به همین دلیل است که در نزدیکی منیفولد اگزوز موتور قرار می گیرد. دماهای بالا انرژی لازم برای هدایت واکنش های شیمیایی را فراهم می کند، در حالی که کاتالیزور سطح لازم را برای انجام واکنش ها فراهم می کند.

به طور کلی، مبدل های کاتالیزوری نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا از وسایل نقلیه و کمک به حفاظت از محیط زیست دارند.

خاک کاتالیزور داخل کاتالیزور اگزوز ماشین

مبدل های کاتالیزوری علاوه بر خاک کاتالیزور از چه موادی تشکیل شده اند؟

مبدل کاتالیزوری از چندین ماده تشکیل شده است. هسته یا بستر کاتالیزور بسته به وسیله نقلیه متفاوت است. به عنوان مثال، هنگامی که از این دستگاه ها در خودروها استفاده می شود، هسته آن معمولاً یکپارچه سرامیکی با ساختار لانه زنبوری است.
وقتی هسته های سرامیکی در مقادیر زیاد تولید می شوند، می توانند ارزان باشند. فویل های یکپارچه فلزی از ترکیب آهن-کروم-آلومینیوم ساخته شده اند و در برخی کاربردها مورد استفاده قرار می گیرند. هسته‌های فلزی زمانی که برای استفاده در تولیدات کوچک تولید می‌شوند، ارزان‌تر هستند، مانند خودروهای اسپورت که در آن‌ها فشار کم پشت و قابلیت اطمینان تحت بار زیاد ثابت ضروری است. هر دوی این مواد به گونه ای طراحی شده اند که سطح بالایی را برای حمایت از پوشش کاتالیست فراهم کنند.

روکش شستشوی کاتالیست حاملی برای مواد مبدل کاتالیزوری است که برای پراکندگی مواد در سطح بالایی استفاده می شود. می توان از دی اکسید تیتانیوم، اکسید آلومینیوم، دی اکسید سیلیکون یا ترکیبی از سیلیس و آلومینا استفاده کرد. مواد کاتالیزوری قبل از اعمال به هسته در پوشش شستشوی معلق می شوند. مواد شستشو دارای سطوح ناهموار و نامنظم برای افزایش سطح هستند، که به حداکثر رساندن سطح فعال کاتالیزوری موجود برای واکنش با اگزوز موتور کمک می کند.
کاتالیزور مورد استفاده در مبدل بیشتر یک فلز گرانبها مانند پلاتین، پالادیوم و رودیم است. پلاتین به عنوان یک کاتالیزور احیا و به عنوان یک کاتالیزور اکسیداسیون استفاده می شود. اگرچه پلاتین یک کاتالیزور بسیار فعال و پرکاربرد است، اما بسیار گران است و برای همه کاربردها مناسب نیست. رودیوم به عنوان کاتالیزور احیا و پالادیوم به عنوان کاتالیزور اکسیداسیون استفاده می شود.

در برخی موارد از سریم، آهن، منگنز و نیکل نیز استفاده می شود. با این حال، برخی از شرکت ها استفاده از برخی از آنها را ممنوع می کنند.

مبدل های کاتالیزوری معمولاً دارای سه جزء اصلی هستند:

  1. کاتالیزور: این ماده فعال در مبدل است که باعث تحریک واکنش های شیمیایی برای تبدیل آلاینده ها به مواد سمی کمتر می شود. کاتالیزور معمولاً از فلزات گرانبها مانند پلاتین، پالادیوم یا رودیوم ساخته می‌شود که روی یک بستر سرامیکی یا فلزی پوشانده می‌شوند.
  2. ساختار لانه زنبوری یا یکپارچه: این ساختاری است که کاتالیزور را پشتیبانی می کند و سطح وسیعی را برای انجام واکنش های شیمیایی فراهم می کند. این سازه معمولاً از مواد سرامیکی یا فلزی ساخته شده و دارای شکل لانه زنبوری یا یکپارچه برای به حداکثر رساندن سطح است.
  3. سیستم مدیریت گرما: این سیستمی است که به حفظ دمای بالای مورد نیاز برای انجام واکنش های کاتالیزوری کمک می کند. این سیستم ممکن است شامل یک محافظ حرارتی، عایق یا یک سنسور حرارتی برای نظارت بر دما باشد.

اجزای اضافی نیز ممکن است شامل یک حسگر اکسیژن برای نظارت بر محتوای اکسیژن گازهای خروجی و تنظیم نسبت هوا به سوخت برای عملکرد بهینه و کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای باشد.

اگر اگزوز که حاوی خاک کاتالیزور می باشد را از خودروها حذف کنیم چه اتفاقی می افتد؟

حذف سیستم اگزوز از خودرو هیچ تاثیر مستقیمی بر آب و هوا نخواهد داشت. سیستم اگزوز طوری طراحی شده است که گازهای خروجی اگزوز مانند مونوکسید کربن، هیدروکربن ها و اکسیدهای نیتروژن را به خارج از موتور و به اتمسفر منتقل کند. این گازها آلاینده‌هایی هستند که به آلودگی هوا کمک می‌کنند و می‌توانند تأثیرات منفی بر کیفیت هوا داشته باشند، اما تأثیر قابل‌توجهی بر الگوهای جوی ندارند.

آب و هوا در درجه اول تحت تأثیر عواملی مانند دما، رطوبت، فشار اتمسفر، الگوهای باد و بارش است. در حالی که گازهای خروجی می توانند به آلودگی هوا و مه دود در مناطق شهری کمک کنند، اما تأثیر قابل توجهی بر الگوهای آب و هوا در مقیاس جهانی ندارند.

در واقع، برخی مطالعات نشان داده اند که اثر خنک کننده خود سیستم اگزوز می تواند تأثیر بسیار کمی بر دمای محلی داشته باشد، زیرا گازهای داغ خروجی موتور را ترک کرده و در حین حرکت از طریق سیستم اگزوز خنک می شوند. با این حال، این اثر احتمالاً بسیار کوچک و موضعی است و تأثیر قابل توجهی بر الگوهای آب و هوا در مقیاس بزرگتر نخواهد داشت.

به طور کلی، حذف سیستم اگزوز از یک خودرو در درجه اول بر کنترل آلاینده ها و کیفیت هوا تأثیر می گذارد، اما تأثیر قابل توجهی بر الگوهای آب و هوا نخواهد داشت.

اگر از خاک کاتالیزور فلزات را استخراج کنیم چه مزایایی دارد؟

استخراج فلزات خاک کاتالیزور مانند پلاتین، پالادیوم و رودیم به چند دلیل مهم است:

  1. مزایای زیست محیطی: فلزات کاتالیزور در کاربردهای مختلف زیست محیطی مانند مبدل های کاتالیزوری در خودروها برای کاهش آلودگی هوا استفاده می شوند. با استخراج این فلزات از خاک، می توان آنها را بازیافت کرد و در این کاربردها مورد استفاده مجدد قرار داد و نیاز به استخراج فلزات جدید و کاهش اثرات زیست محیطی فعالیت های معدنی را کاهش داد.
  2. مزایای اقتصادی: فلزات کاتالیست به دلیل استفاده از آنها در کاربردهای زیست محیطی، گران بوده و تقاضای زیادی دارند. با استخراج این فلزات از خاک، می توان آنها را بازیافت و با سود به فروش رساند و سود اقتصادی برای افراد یا سازمان های درگیر در فرآیند استخراج فراهم کرد.
  3. مزایای علمی: مطالعه فلزات خاک کاتالیزور می تواند بینشی در مورد فرآیندهای ژئوشیمیایی که بر توزیع و رفتار آنها در خاک حاکم است ارائه دهد. این دانش می تواند برای توسعه روش های کارآمدتر و پایدارتر برای استخراج این فلزات و همچنین درک بهتر اثرات زیست محیطی فعالیت های معدنی مورد استفاده قرار گیرد.
  4. فواید سلامتی: فلزات خاک کاتالیزور در صورتی که به درستی مدیریت یا دفع نشوند، می توانند خطراتی برای سلامتی ایجاد کنند. با استخراج این فلزات از خاک، می توان آنها را به طور ایمن و مسئولانه مدیریت و دفع کرد و احتمال قرار گرفتن در معرض این مواد خطرناک را کاهش داد.

به طور کلی، استخراج فلزات خاک کاتالیزور به دلایل زیست محیطی، اقتصادی، علمی و بهداشتی مهم است و فرصتی برای بازیابی منابع ارزشمند و در عین حال کاهش اثرات زیست محیطی و ترویج شیوه های پایدار است.

پالایش خاک کاتالیزور در آرکابازیافت

آرکابازیافت که تبدیل به یک مرکز تخصصی بازیافت ضایعات شده است، با خرید خاک کاتالیزور خودروها اقدام به پالایش آن می کند و سپس فلزات ارزشمند آن را استخراج می کند. چنانچه که قبلا ذکر گردید، دو فلز گرانبهای پالادیوم و رودیوم داخل خاک کاتالیزر قرار دارد. چنانچه شما دارای وزن انبوهی از خاک کاتالیزور را در اختیار دارید، برای دریافت مشاوره فروش و قیمت به روز آن با کارشناسان ما تماس بگیرید. ما در حال حاضر با افراد و شرکت های مختلفی در حال فعالیت هستیم و می توانیم خاک کاتالیزور شما را با قیمت مناسب خریداری کنیم.
قرار دادن خاک کاتالیزور در چرخه ی بازیافت کمک می کند که طبیعت یک حس تازگی به دست آورد و مواد معدنی مجددا در چرخه ی مصرف قرار بگیرد. می دانید که اگر این مواد ارزشمند که داخل این محصول وجود دارد، با فرایند معدن کاوی صورت بگیرد هزینه ی چند برابر نسبت به بازیافت دارد. با این نکته متوجه می شوید که با فرایند بازیافت هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ آسیب نرساندن به محیط زیست و همچنین از لحاظ نگهداری از محیط زیست کمک فراوانی می شود.

خرید خاک کاتالیزور

شرایط پرداخت در خرید خاک کاتالیزور

در صورتی که وزن انبوهی از این خاک را در اختیار داشته باشید، مبالغ آن که طبیعتا زیاد خواهد بود بدون دغدغه قابل انتقال خواهد بود. پرداختی های آرکابازیافت به صورت نقدی و از طریق صرافی ها صورت می پذیرد. فلذا اگر قصد فروش خاک کاتالیزور را دارید می توانید با برقراری تماس با ما از قیمت آن مطلع شوید.

5/5 - (12 امتیاز)
9 پاسخ

نظر دهید

بخش های ضروری *