ضایعات کاتالیست پتروشیمی

ضایعات کاتالیست شیمیایی

کاتالیست پتروشیمی چیست؟

امروزه بازیافت تبدیل به یکی از بزرگترین صنایع شده است. کشورهای توسعه یافته به شدت به دنبال این هستند که مواد بازیافتی را جمع آوری کنند و مجدد مورد قرار دهند و از ضرر و زیان هایی که مواد بازیافتی دارند جلوگیری کنند. چه در زمینه ی پلاستیک، فلز و هر نوعی که فکر کنید ضایعات در حال پردازش هستند و سرمایه های هنگفتی از آن ها به دست می آید. یکی از ضایعاتی که از آن ها فلزات با ارزشی استخراج می شود، ضایعات کاتالیست پتروشیمی می باشد. این ضایعات ارزش بالایی برای بازگردانی فلزات گرانبها دارند. در ایران نیز این ضایعات با فرآوری های خاص، فلزات گرانبهایی را به چرخه ی مصرف باز می گرداند.
آرکابازیافت یکی از مراکز ضایعاتی می باشد که با تخصص و تجربه ای که دارد توانسته تا از ضایعات کاتالیست پتروشیمی فلزات ارزشمندی همچون پلاتین و پالادیوم استخراج نماید. بعد از استخراج این فلزات گرانبها، آنها را در بازار صنعت پزشکی و خودرو باز می گرداند. متاسفانه تا پیش از این، ضایعات کاتالیست خودرو توسط دلالان به صورت غیر قانونی قاچاق می شده اند، ولی با این اقدامات داخلی می توان از این قاچاق جلوگیری نموده و به صنایع مربوطه کمک نمود. ضمن باعث می شود که خیلی از سرمایه های طبیعی کشور باقی بمانند و افراد زیادی مشغول به کار شوند.
به صورت خلاصه می توان بیان کرد که با در اختیار داشتن ضایعات کاتالیست پتروشیمی می توان اقدامات زیر را به انجام رساند:

  • بازیافت پلاتین و تولید نمک پلاتین
  • بازیافت پالادیوم

تمامی این اقدامات تخصصی توسط تیم آرکابازیافت صورت می گیرد.

چنانچه قصد خرید نمک پلاتین یا پالادیوم را داشته باشید می توانید با ما در تماس شوید و خریداری نمایید.

همراه ما باشید تا ضمن بررسی تخصصی ضایعات کاتالیست پتروشیمی، در مورد قیمت و بازیافت آنها هم اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

پلاتین در ضایعات کاتالیست پتروشیمی

وجود پلاتین در ضایعات کاتالیست پتروشیمی

صنعت پتروشیمی به تولید و تجارت مواد پتروشیمی می پردازد. بخش عمده ای را صنعت پلاستیک (پلیمر) تشکیل می دهد. این به طور مستقیم با صنعت نفت، به ویژه بخش پایین دستی ارتباط دارد. صنعت پتروشیمی مواد خام را از پالایش و فرآوری گاز تامین می کند و این مواد خام را با استفاده از انواع فناوری های فرآیند شیمیایی به محصولات با ارزش تبدیل می کند. مواد اولیه مختلفی به عنوان مواد اولیه استفاده می شود که محرک صنعت اقتصادی است.

پتروشیمی ها کاربردهای گسترده ای در صنایع مختلف دارند. برخی از نمونه‌های رایج محصولات پتروشیمی شامل بطری‌های پلاستیکی، الیاف مصنوعی مورد استفاده در پوشاک، رنگ‌ها، پوشش‌ها، حلال‌ها و مواد شوینده است. نمونه های دیگر عبارتند از تولید لاستیک، چسب و عایق.

نقش کلیدی کاتالیست های پتروشیمی تسهیل و تسریع واکنش های شیمیایی در تولید مواد پتروشیمی است که از نفت یا گاز طبیعی مشتق می شوند. کاتالیزورها برای تولید سوخت هایی مانند بنزین، گازوئیل، روغن گرمایشی، نفت کوره و غیره استفاده می شوند. تولید پلاستیک، لاستیک مصنوعی، پارچه، لوازم آرایشی و غیره شامل فرآیندهای کاتالیزوری است.

کاتالیست های پتروشیمی با استفاده از کاتالیزورهای فلزی که معمولاً حاوی پلاتین، پالادیوم و رودیوم هستند، انتشار گازهای گلخانه ای خودروهای بنزینی و دیزلی را پاکسازی می کنند.

از کاتالیست ها در صنایع پتروشیمی برای تولید موادی مثل پلی اتیلن، اتیلن و پروپین و بعضی مواد دیگر استفاده می گردد. پلایتن از جمله فلزات ارزشمندی می باشد که برای تولید کاتالیست پتروشیمی استفاده می شود. پلاتین فلزی است که می تواند هیدروژن را به خود جذب نماید.

با پیشرفت تولیدات شیمیایی باعث شده که بنگاه های شیمیایی به کاتالیست ها نیاز بیشتری پیدا کنند و این خود بالطبع منجر به افزایش ضایعات کاتالیست پتروشیمی شده است. همچنان که ذکر شد برای دستیابی به فلزاتی که داخل این کاتالیست ها وجود دارد نیاز به یک فرایند بازیافت با روش های تخصصی داریم. اگر این ضایعات بازیافت شوند می توان به فلزات با ارزشی مثل پلاتین دست پیدا کنیم. خوشبختانه آرکابازیافت توانسته این فرایند را در اختیار داشته باشد و انواع کاتالیست های پتروشیمی را بازیافت نماید و عناصر ارزشمند و گرانبهای آنها را بازگردانی نماید و موجب رونق اقتصاد شود.

بازیافت ضایعات کاتالیست پتروشیمی

مزایای بازیافت ضایعات کاتالیست پتروشیمی

بازیافت ضایعات کاتالیست پتروشیمی از فرایندهایی است که به طبیعت کمک فراوانی می کند. زمانی که کاتالیست ها در دستگاه ها قرار گرفتند و کارایی خود را به اتمام برسانند لازم می شود که با جایگزین های جدیدتر جابجا شوند. اگر جایگزین نکنیم باعث می شود که به دستگاه ضربه بزند و آسیب هایی را به کل دستگاه وارد کند. بعد از تعویض لازم می آید که سراغ بازیافت کاتالیست های پتروشیمی برویم.

زمانی که کاتالیست ها را بازیافت می کنیم، می توانیم به مواد ارزشمندی مثل پلاتین دست پیدا کنیم. نکته ی قابل ذکر این است که پلاتین فلز با ارزش و کمیاب می باشد. این فلز مقاومت بالایی دارد. به خاطر مقاومتی که دارد در برابر حرارت و خوردگی کاربردهای زیادی می توان از آن کرد. در صنایعی همچون جواهر سازی، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی کاربردهای فراوانی دارد. چنانکه می بینید دستیابی به پلاتین موجود در کاتالیست از اهمیت بالایی برخوردار است و باید نسبت به بازگردانی این فلزات از آنها اقدامات لازم را به کار ببندیم. غیر از این که با بازیافت ضایعات کاتالیست پتروشیمی به مواد بازیافتی ارزشمندی دست پیدا می کنیم، خدمت بزرگی به حفظ محیط زیست نیز کرده ایم. اگر قرار باشد از معادن پلاتین استخراج کنیم، هزینه های گزافی را باید مصرف کنیم. نکته ی قابل توجه این است که بسیاری از وجود این فلز گرانبها در کاتالیست ها اطلاعی ندارند و آن را در داخل خاک دفن می کنند و ضربه ی مهلکی به آب های زیرزمینی و خاک وارد می کنند.

قیمت ضایعات کاتالیست پتروشیمی

قیمت ضایعات کاتالیست پتروشیمی

در فرایند های شیمیایی وجود کاتالیست ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. تقریبا در هر فرایند شیمیایی نیازمند کاتالیست هستیم. پلاتینی که در کاتالیست پتروشیمی وجود دارد در مقابل حرارت و خوردگی مقاومت بالایی دارد. صنایع نفتی و گازی و پتروشیمی که امروزه نیاز به آنها روز به روز افزون می شود طبعا نیاز به کاتالیست پتروشیمی هم بیشتر می شود. بعد از اینکه مصرف شدند و از حالت اولیه درآمدند قابل استفاده نمی باشند و در زمره ی ضایعات شناخته می شود. این ضایعات در بازار قیمت مناسبی دارد و خریدارهای زیادی دارد. برای دریافت قیمت ضایعات کاتالیست پتروشیمی می توانید با کارشناسان آرکابازیافت در تماس شوید.

قابل ذکر است که قیمت ضایعات کاتالیست پتروشیمی به همگی یکسان نیستند و عوامل مختلفی در تغییر قیمت آن اثر می گذارد.

چه عواملی بر قیمت ضایعات کاتالیست پتروشیمی اثر می گذارد؟

آرکابازیافت

عوامل مؤثر بر قیمت کاتالیست پتروشیمی

چنانچه در سایر ضایعات مثل ضایعات عکس رادیولوژی وجود دارد، قیمت تمام ضایعات کاتالیست پتروشیمی برابر نیستند. هر کدام ممکن است به خاطر ویژگی هایی قیمت متفاوت تری داشته باشد. در ادامه به عواملی که بر قیمت کاتالیست پتروشیمی تاثیر می گذارد اشاره می کنیم.

  1. نوع کاتالیست: نوع کاتالیست مورد استفاده در تولید محصولات پتروشیمی تاثیر مستقیم بر قیمت آن دارد.
  2. تأمین کاتالیست: تأمین کاتالیست از منابع مختلف می‌تواند بر قیمت آن تأثیر داشته باشد. برخی از مواد مورد نیاز برای ساخت کاتالیست‌ها در برخی از کشورها تولید می‌شوند که قیمت کاتالیست‌های تولید شده در این کشورها نسبت به سایر کشورها کمتر است.
  3. تقاضا و عرضه: تقاضا و عرضه بر قیمت کاتالیست پتروشیمی تأثیر می‌گذارد. اگر تقاضا برای کاتالیست بیشتر از عرضه باشد، قیمت آن افزایش می‌یابد و برعکس، اگر عرضه بیشتر از تقاضا باشد، قیمت کاهش می‌یابد.
  4. تغییرات قیمت مواد اولیه: عامل دیگری که تاثیر در تغییر ضایعات کاتالیست پتروشیمی دارد این که مواد اولیه ی آن از چه قیمتی برخوردار است. هرچه مواد اولیه ی آن گران تر باشد، ضایعات پدید آمده نیز گران تر خواهد بود.
  5. هزینه تولید کاتالیست: تولید کاتالیست های شیمیایی هر کدام فرایند ساخت خود را دارد. اگر فرایند تولید آن زیاد باشد، ضایعات آن هم گران خواهد بود.
خرید ضایعات کاتالیست پتروشیمی

خرید ضایعات کاتالیست پتروشیمی

با توجه به توضیحات فوق الذکر حتما به اهمیت ضایعات کاتالیست پتروشیمی پی برده اید. این ضایعات از فلزات ارزشمندی تشکیل شده اند و با بازگردانی آنها می توان در صنایع مختلفی استفاده کرد. اگر شما هم قصد خرید ضایعات کاتالیست پتروشیمی را دارد، با بهترین قیمت می توانید از ما خریداری نمایید. برای اطلاع دقیق از قیمت آنها می توانید با ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

نظر دهید

بخش های ضروری *