بازیافت سیم کارت موبایل

بازیافت سیم کارت

همه تلفن‌های همراه دارای سیم‌کارت هستند – برخی حتی دارای دو یا بیشتر هستند. سیم کارت ها از نظر اندازه بسیار کوچک هستند اما اگر بازیافت سیم کارت ها را انجام دهید می توانند بسیار مفید باشند. بخشی از سیم کارت ها در میان ضایعات موبایل یافت می شوند.

سیم کارت در اصل یک تراشه الکترونیکی است که علاوه بر فلزات دیگر از جمله فسفر و طلا از سیلیکون ساخته شده است. اگر به سیم‌کارت‌ها توجه نمایید، یک لایه طلایی بیرونی خواهید دید که با دستگاه شما تماس پیدا می‌کند.

طلا به دلیل داشتن رسانای بسیار عالی الکتریسیته در ساخت سیم کارت ها استفاده می شود. به غیر از این، بسیار بادوام است. با این حال، هر سیم کارت حاوی مقدار بسیار کمی طلا است و برای اینکه بتوانید چند گرم طلا استخراج کنید، به هزاران سیم کارت نیاز دارید. با این حال، ما نمی توانیم اهمیت سیم کارت های ضایعاتی و بازیافت سیم کارت ها را انکار کنیم. حتی مقدار کمی طلا نیز گرانبها است، به خصوص که قیمت آن روز به روز بالاتر می رود.

چه تعداد سیم کارت برای به دست آوردن یک گرم طلا نیاز است؟

به نقل از رسانه ی معدن که در آمریکا واقع شده است، برای تولید یک گرم طلای خالص تقریباً 1000 سیم کارت لازم است. از آنجایی که برای ساخت یک اونس به حدود 28 گرم نیاز دارید (تبدیل واقعی 28.35 گرم برابر با 1 اونس است)، به 28000 سیم کارت نیاز دارید.

برای احیای فلزات گرانبها از سیم کارت ها در صورتی به صرفه خواهد بود که به صورت انبوه به سیم کارت به دردنخور دست پیدا کنید. بازیافت سیم کارت ها برای فروشندگانی که یک سیم کارت دارند به درد نمی خورد.

استخراج طلا از سیم کارت

دانشمندان در مورد استخراج طلا از سیم کارت چه می گویند؟

یکی از دانشمندان در حوزه ی علم شیمی در رابطه با استخراج طلا می گوید: اگر بتوانیم از طریق بازیابی قطعات الکترونیکی مثل ضایعات برد موبایل و سیم کارت ها به طلا دست پیدا کنیم، قادر خواهیم بود که به صورت سالیانه از هدررفت مقدار زیادی از این فلزات جلوگیری کنیم.
اگر به این صورت به بازیابی طلا اقدام کنیم، از محیط زیست بهتر محافظت کرده ایم. با این اقدام از معادن طلا کمتر استخراج صورت می گیرد. این روش نقش پر رنگی در حفظ محیط زیست دارد.

روش استخراج طلا از سیم کارت

روش انجام این کار، بدین صورت است که سیم‌کارت‌های موردنظر در آب آغشته شده و سپس با ارسال امواج فراصوتی به آن‌ها، فلزات تشکیل دهنده آن اعم از مس، طلا و غیره از هم جدا می‌شوند و کار برای بازیابی و استخراج آن‌ها برای دانشمندان آسان می‌شود.

2/5 - (1 امتیاز)

نظر دهید

بخش های ضروری *