قیمت ضایعات باطری کیلویی

بازیافت ضایعات باتری ماشین

ضایعات باتری

امروزه باتری ها در زندگی روزمره ما بسیار مفید هستند، آنها در چراغ قوه، کنترل از راه دور، ساعت، ماشین حساب، تلفن های همراه و دستگاه های بی شماری استفاده می شوند، بنابراین، باید در نظر داشته باشیم که عدم عملکرد صحیح منجر به ضایعات بسیار خطرناک می شود، که معمولاً باقی می مانند. پس از پایان عمر مفید آنها و تبدیل شدن به ضایعات باتری سرگردان می شوند. در درون این اجزا، فلزات و مواد دیگری وجود دارد که علاوه بر آسیب های قابل توجهی به محیط زیست، نه تنها به سلامت انسان، بلکه برای تقریباً همه گونه ها، گیاهان و جانوران آسیب جدی وارد می کند. ضایعات الکترونیکی به صورت کلی برای طبیعت مضر است. با استخراج مواد بازیافتی هم کمک به حفظ محیط زیست می کنیم و هم چرخه ی تامین مواد اولیه را فعال نگه می داریم.

بیشتر بخوانید: قیمت خاک کاتالیزور

فلزات اصلی سلول ها و باتری ها عبارتند از: سرب که یک فلز نرم است. کادمیوم، جیوه و نیکل، این فلزات به اصطلاح واسطه. لیتیوم که یک فلز قلیایی است حاوی مواد سمی دیگری نیز به شکل پلیمر است. تخمین زده می شود که در کشور ما سالانه به طور متوسط ​​10 باتری برای هر نفر مصرف شود. به همین دلیل، بازیافت پس از استفاده از آنها بسیار مهم است. انداختن باتری ها در سطل زباله همراه با زباله های خانگی توصیه نمی شود.

تعجب خواهید کرد اگر بدانید که یک باتری، مانند باتری هایی که در ساعت های مچی استفاده می شود، می تواند تمام آب یک استخر به اندازه المپیک را آلوده کند.

آسیب هایی که آنها به سلامت وارد می کنند از نابینایی، تغییرات شخصیتی، از دست دادن حافظه، آسیب کلیه و ریه، سرطان و حتی مرگ در معرض قرار گرفتن در معرض زیاد متغیر است.

قیمت ضایعات باتری

فقط تصور کنید که سال به سال، تن‌ها باتری دور ریخته می‌شوند و بیشتر آنها به محل‌های دفن زباله، دفن زباله یا سفره‌های زیرزمینی ختم می‌شوند و سطوح آب را از طریق فیلتر کردن و در نتیجه سرشاخه‌های آب مورد نیاز برای گیاهان و حیوانات بی‌شماری را آلوده می‌کنند و همچنین مستقیماً جوامع انسانی مستقر را تهدید می‌کنند. در طول مسیر.

وقتی از میزان سمیت سلول ها و باتری ها و همچنین آسیب هایی که در صورت عدم دفع صحیح آنها به محیط زیست و سلامت وارد می کنند بدانیم، متوجه می شویم که آگاهی جامعه از اقداماتی که می تواند انجام دهد ضروری است. برای جلوگیری از تخریب محیط زیستمان همکاری کنیم. واضح است که تقریباً غیرممکن است جدا از فناوری زندگی کنیم، اما مدیریت صحیح به ما امکان می دهد تا با طبیعت همزیستی کنیم و از مزایای فناوری به طور همزمان بهره مند شویم.

مراحل بازیافت ضایعات باتری

باتری ها یکی از اقلام بازیافتی بسیار مهم در صنعت بازیافت می باشد. بازیافت ضایعات باتری دارای مراحلی است که در این قسمت قصد داریم تا مراحل آن را یک به یک برای شما توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید.

مرحله 1: طبقه بندی ضایعات باتری

متداول‌ترین راه برای بازیافت این نوع زباله‌ها از طریق ظروف فعال و آماده برای آن است. در این نوع ظروف معمولاً همه باتری ها با هم می روند و اولین کار این است که آنها را بر اساس نوع یا کلاس مرتب کنید. آنها به چهار گروه دسته بندی می شوند: باتری های دکمه ای، سالین/قلیایی (بیش از 80 درصد باتری های جمع آوری شده از این نوع هستند)، قابل شارژ/لیتیوم و سرب. پس از طبقه بندی، این باتری های ضایعاتی با توجه به نوع آنها در تصفیه خانه های مختلف توزیع می شوند.

مرحله 2: بازیافت ضایعات باتری

ابتدا سلول ها و باتری ها با استفاده از ماشین های خاص برای این منظور خرد می شوند. این فرآیند نسبت به باتری های انباشته انجام می شود تا آن ها به بخش های بسیار کوچکتر تقسیم شوند تا تقسیم و طبقه بندی اجزای مختلف تشکیل دهنده آن بسیار آسان تر باشد. متداول ترین قطعاتی که از طریق این خرد کردن به دست می آیند، پلاستیک (که کاملاً قابل بازیافت هستند)، فلزات پوششی (برای ساخت مجدد باتری های دیگر استفاده می شود) و سایر اجزا هستند.

هنگامی که تمام مواد به درستی تقسیم شدند، فرایند بازیافت ضایعات باتری شروع می شود. روش های مختلفی برای بازیافت باتری های ضایعاتی وجود دارد:

  • تکنیک های پیرومتالورژی: این فرآیند تبدیل و جداسازی اجزا با عملیات حرارتی احتراق انجام می شود. این فرآیند بسیار ساده است اما در مقایسه با سایر روش های درمانی، انرژی زیادی مصرف می کند.
  • تکنیک های هیدرومتالورژی: این تکنیک از طریق عملیات شیمیایی انجام می شود، به ویژه فلزات در آب با اسید حل می شوند. اجزای به‌دست‌آمده از این فرآیند دوباره برای ساخت باتری‌های جدید و برای صنعت فولاد استفاده می‌شوند.

در زیر به طور خلاصه به توضیح عناصری می پردازیم که بسته به نوع سلول یا باتری بیشتر استخراج می شوند.

باتری های دکمه ای: بازیافتی ترین جزء این نوع باتری ها اکسید نقره است که معمولاً برای ساخت ساعت استفاده مجدد می شود.

باتری های قلیایی و روی: فلزاتی که از طریق این باتری ها به دست می آیند، روی و فولاد هستند که کاربردهای زیادی در صنعت دارند.

باتری های لیتیومی قابل شارژ (پاور بانک): اجزای اصلی که از این نوع باتری ها بازیافت می شوند کبالت و آهن هستند.
به لطف تمام این روش های بازیافت باتری‌های ضایعاتی (RPA) ما از استخراج مواد معدنی جدید از طبیعت اجتناب می‌کنیم، زیرا بیشتر اجزا قابل استفاده مجدد هستند. در آرکابازیافت ما همه شما را به ادامه بازیافت باتری‌های زباله (RPA) برای کمک به حفظ محیط زیست تشویق می‌کنیم.

قیمت ضایعات باتری لیتیومی

قیمت ضایعات باتری موبایل

قیمت ضایعات باتری ماشین

قیمت ضایعات باطری ساعت

5/5 - (1 امتیاز)

نظر دهید

بخش های ضروری *