قیمت ضایعات تابلو برق

ضایعات تابلو برق

ضایعات تابلو برق

با گسترش زندگی صنعتی، انواع ضایعات هم در حال گسترش می باشد. یکی از انواع آن ضایعات لوازم برقی و ضایعات الکترونیکی می باشد. ضایعات تابلو برق که زیر مجموعه ضایعات الکترونیکی قرار دارد در بردارنده ی انواع فلزات گرانبها مثل آلومینیوم و مس می باشد. آرکا بازیافت با خرید ضایعات تابلو برق، از آنها فلزات گرانبها را استخراج می کند و با این عمل کمک بزرگی در حفظ محیط زیست و بازگردانی مواد ارزشمند به چرخه ی طبیعت می نماید.

به طور کلی دو نوع تابلو برق ضایعاتی صنعتی و ساختمانی وجود دارد. آرکابازیافت با در اختیار داشتن تجربه ی کافی و دانش لازم این ضایعات را گرداوری می کند و با اعمال فرایند های متناسب مواد بازیافتی را از آن ها استخراج می نماید. با این عمل، کمک شایانی به اقتصاد می شود. به این صورت که اگر قرار باشد مواد استخراج شده مثل آلومینیوم و مس بخواهد از معادن بیرون بیایند از لحاظ اقتصادی خیلی بالاتر نسبت به بازیافت خواهد بود. با بازیافت این ضایعات، علاوه بر اینکه محیط زیست آسیب نمی بیند مواد مورد نیاز تامین می شود.

بیشتر بخوانید: قیمت خاک کاتالیزور

توجه داشته باشید که اگر این ضایعات تابلو برق بدون بازیافت وارد طبیعت شود، صدمه های فراوانی وارد می کند. این ضایعات ممکن است مواد سمی تولید کند و باعث خیلی از بیماری ها شود.

بازیافت ضایعات تابلو برق

اگر به دنبال جایی می گردید که بتوانید با فروش ضایعات تابلو برق هم کمک به طبیعت نمایید و هم به واسطه ی فروش آن مبلغی را دریافت نمایید می توانید با مجموعه ی بازیافتی آرکابازیافت در ارتباط شوید. این مجموعه با در اختیار داشتن امکانات لازم، تمام مواد مفید و بدرد بخور این ضایعات الکترونیکی را فرآوری کند. در هر کجای ایران باشید می توانید تماس برقرار نمایید و ضایعات خود را در اختیار ما قرار دهید.

ضایعات تابلو برق صنعتی و ساختمانی

فرایند بازیافت ضایعات تابلو برق

زباله های الکترونیکی یا زباله های الکترونیکی به وسایل الکترونیکی دور ریخته شده ای گفته می شود که حاوی مواد خطرناکی مانند سرب، جیوه و کادمیوم هستند. تجهیزات و تابلوهای برق صنعتی و ساختمانی که معمولاً با نام‌های تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی (EEE) و قطعات الکتریکی و الکترونیکی (EEC) شناخته می‌شوند نیز در دسته زباله‌های الکترونیکی قرار می‌گیرند. این دستگاه ها اغلب به طور نامناسب دفع می شوند که منجر به آلودگی محیط زیست و خطرات بهداشتی می شود. بنابراین، بازیافت زباله های الکترونیکی برای به حداقل رساندن تأثیر منفی بر محیط زیست و سلامت انسان بسیار مهم است.

فرآیند بازیافت تابلوهای برق صنعتی و ساختمانی شامل چندین مرحله است:

  1. جمع آوری: اولین قدم جمع آوری زباله های الکترونیکی از منابع مختلف مانند صنایع، کارگاه های ساختمانی و خانگی است. این را می توان از طریق روش های مختلفی مانند جمع آوری خانه به خانه، نقاط رها کردن یا طرح های پس گرفتن انجام داد.
  2. مرتب سازی: زباله های الکترونیکی جمع آوری شده بر اساس نوع مواد موجود در آن دسته بندی می شوند. این مهم است زیرا مواد مختلف به روش های بازیافت متفاوتی نیاز دارند. به عنوان مثال، پلاستیک ها از فلزات جدا می شوند و سپس بر اساس ترکیب آنها جدا می شوند.
  3. برچیدن: زباله های الکترونیکی طبقه بندی شده برای استخراج اجزای ارزشمند مانند سیم های مسی، قاب های آلومینیومی، و بردهای مدار جدا می شوند. این کار به صورت دستی یا با استفاده از ماشین های خودکار انجام می شود.
  4. پالایش: سپس اجزای استخراج شده برای حذف ناخالصی ها و آماده سازی آنها برای پردازش بیشتر، تصفیه می شوند. این شامل تکنیک های مختلفی مانند ذوب، ذوب یا عملیات شیمیایی بسته به نوع ماده است.
  5. استفاده مجدد یا بازیافت: مواد تصفیه شده را می توان مجدداً در محصولات جدید استفاده کرد یا به محصولات جدید با خواص مشابه بازیافت کرد. به عنوان مثال، سیم های مسی را می توان در تجهیزات الکتریکی جدید استفاده کرد، در حالی که از فریم های آلومینیومی می توان در مصالح ساختمانی استفاده کرد.

مزایای بازیافت ضایعات تابلو برق چیست؟

مزایای بازیافت تابلوهای برق صنعتی و ساختمانی عبارتند از:

  1. حفاظت از محیط زیست: بازیافت زباله های الکترونیکی میزان مواد خطرناکی را که به محل های دفن زباله یا زباله سوزها ختم می شوند کاهش می دهد و در نتیجه آلودگی محیط زیست را به حداقل می رساند.
  2. حفاظت از منابع: بازیافت زباله های الکترونیکی باعث حفظ منابع طبیعی مانند مس، آلومینیوم و سایر فلزات می شود که در غیر این صورت از طریق فعالیت های معدنی از زمین استخراج می شوند.
  3. مزایای اقتصادی: بازیافت زباله های الکترونیکی فرصت های شغلی در صنعت بازیافت ایجاد می کند و از طریق فروش مواد تصفیه شده درآمد ایجاد می کند.
  4. مزایای سلامتی: بازیافت زباله های الکترونیکی قرار گرفتن کارگران در معرض مواد خطرناک را در طول فرآیند برچیدن کاهش می دهد و در نتیجه خطرات بهداشتی مرتبط با دفع زباله های الکترونیکی را به حداقل می رساند.

در نتیجه، بازیافت زباله های الکترونیکی برای تجهیزات و تابلوهای الکتریکی صنعتی و ساختمانی برای حفاظت از محیط زیست، حفظ منابع، منافع اقتصادی و مزایای سلامتی بسیار مهم است. دولت ها باید سیاست هایی را اجرا کنند که بازیافت زباله های الکترونیکی را برای به حداقل رساندن آلودگی زیست محیطی و ترویج شیوه های توسعه پایدار ترویج می کند.

5/5 - (1 امتیاز)

نظر دهید

بخش های ضروری *