قیمت برد ضایعاتی

برد ضایعاتی

بردهای الکترونیکی که به عنوان بردهای سبز نیز شناخته می شوند، به طور خاص برای پشتیبانی و تسهیل اتصال قطعات الکترونیکی طراحی شده اند. آنها این کار را از طریق مسیرهای رسانا، بالشتک ها و ورق های حکاکی شده از لایه مسی که روی آن چند لایه شده است، انجام می دهند. اول از همه، برد الکترونیکی را می توان در اکثر ضایعات الکترونیکی و دستگاه های رایج امروزی یافت. آنها به عنوان یک پایه رسانا عمل می کنند که در آن سایر اجزای الکترونیکی مانند خازن ها، مقاومت ها، سلف ها و موارد دیگر را تعمیر می کنید. با استفاده گسترده از آن در الکترونیک امروزی، بردهای الکترونیکی باید در صورت خراب شدن یا شکستن وسایل بازیافت شوند. ضایعات برد الکترونیکی منبع بسیار خوبی برای بازیافت انواع مواد ارزشمند بازیافتی به شمار می روند.

برای فروش و دریافت مشاوره در زمینه ی قیمت برد ضایعاتی با شماره ی 09138741563 در تماس شوید.

چرا ضایعات برد الکترونیکی را بازیافت کنیم؟

بازیافت انواع برد ضایعاتی که دارای اجزای زیادی هستند می تواند مواد با ارزش تری مانند موارد زیر را در بر داشته باشد:

  • طلا
  • نقره
  • پلاتین
  • پالادیوم


فرآیند بازیافت ضایعات برد الکترونیکی اجزای چسبانده شده به تخته ها را استخراج می کند. بازیافت برد ضایعاتی تقریباً 99 درصد از فلزات گرانبها و کمیاب را از فرآیند بازیافت بازیابی می کند.

قسمت مسی تخته به عنوان یک ماده فلزی کاملاً قابل بازیافت است. بازیافت ضایعات برد سبز به کاهش منابع طبیعی مانند مس کمک می کند، زیرا پردازنده ها اغلب از این بردها چندین بار استفاده می کنند. اگرچه، پس از بازیافت، آنها باید تخته ها را آزمایش کنند زیرا فرآیند بازیافت ممکن است به بخش های خاصی از برد آسیب برساند.

علاوه بر این، به دلیل استفاده بیش از حد از این نوع برد مدار در صنایع تولید الکترونیک، بازیافت بردهای مدار چاپی باعث کاهش زباله های جامد، دفن زباله و آلودگی زمین می شود.

چگونه برد ضایعاتی را بازیافت کنیم؟

با توجه به ماهیت پیچیدگی بردها، بازیافت آنها به دلیل مواد شیمیایی، فلزات و الیاف شیشه ای متعددی که در ساخت آنها استفاده می شود، مشکل ایجاد می کند. پس از آن، بازیافت‌کنندگان برای بازیافت موفقیت‌آمیز آنها، این اجزا را با دقت جدا می‌کنند تا از تخریب کامل مواد کمیاب جلوگیری کنند.

به همین ترتیب، سه راه اصلی برای بازیافت برد ضایعاتی وجود دارد: فرآیند الکتروشیمیایی، هیدرو متالورژی، و فرآیند ذوب.

این روش ها به بازیابی قطعات الکترونیکی ارزشمند، اتصالات و ضایعات فلزی کمک می کنند. از این رو، محبوب ترین راه بازیافت PCB از طریق برچیدن است. این شامل جدا کردن برد از اجزای آن است. مراحل به شرح زیر است:

اول، حمل‌کنندگان بازیافت این موارد را که برای بردهای آسیب‌دیده استفاده می‌شوند جمع‌آوری کرده و به شرکت‌های بازیافت می‌فرستند.

در مرحله بعد، شرکت بردهای ضایعاتی را سوراخ می کند و آنها را شل می کند تا قطعات به راحتی جدا شوند.

در نهایت، آنها اجزای زیر را با دقت حذف می کنند:

  • خازن ها
  • دوشاخه تلویزیون
  • موتورها
  • پیچ
  • رهبری
  • ترانزیستورها
  • سوئیچ ها

از بین بردن بردها به ابزارهای خاص و رسیدگی دقیق نیاز دارد تا از آسیب دیدن برد و همچنین اجزای آن جلوگیری شود. پس از برچیدن، مواد قابل بازیافت (مس) ذوب شده و به محصولات جدید تبدیل می شوند. در نهایت، بازیافت‌کنندگان مواد غیرقابل بازیافت را برای تولید الکتریسیته سوزانده و پسماندهای فرآیند را قبل از تخلیه به درستی فیلتر می‌کنند.

ضایعات برد الکترونیکی

بازیافت ضایعات برد سبز

بردهای مدار بخشی از سیستم های کامپیوتری، تلویزیون ها، تلفن های همراه و بسیاری از ابزارهای الکترونیکی ما هستند. آنها قطعات ضروری هستند که ما نمی توانیم آنها را از بین ببریم، به این معنی که اکثر مردم چندین برد مدار در خانه خود دارند. اکنون، ما انتظار نداریم که همه این دستگاه ها همزمان خراب شوند. با این حال، آنها طراحی نشده اند تا برای همیشه باقی بمانند، مهم نیست که چقدر مراقب آنها هستیم.

در دنیای امروز ما راهی پیدا کرده ایم که بچه هایمان را برای مدت طولانی مشغول نگه داریم. راز این است که یک تبلت یا لپ تاپ به آنها بدهید، و برای مدتی از آنها خبری نخواهید داشت. متأسفانه، بچه‌ها نیز کاملاً بی‌احتیاط هستند، بنابراین ممکن است بیشتر از آنچه که چانه‌زنی کرده‌اید، این دستگاه‌ها را تعمیر کنید. متأسفانه، شما نمی توانید آنها را برای همیشه تعمیر کنید و مجبور هستیذ تا محصولات جدیدتری را برای آنها خریداری نمایید.

انواع برد ضایعاتی سبز و ضایعات الکترونیکی شما را از سراسر ایران خریدار هستیم. برای سوال از نحوه ی خریداری با شماره 09138741563 تماس حاصل فرمایید.

علاوه بر این، امروزه فناوری بسیار نوآورانه است. مدل‌های جدیدتر و بهتر دستگاه‌های الکترونیکی ما اغلب منتشر می‌شوند، و قابل درک است که ما به‌روزرسانی می‌خواهیم. پس وقتی باید از شر گجت های بد یا ناخواسته خود و قطعات آنها مانند برد مدارها خلاص شویم، چه کنیم؟ چگونه با روشی آگاهانه از شر آنها خلاص شویم؟

آیا می توانید یک برد ضایعاتی را در سطل زباله بیندازید؟

همانطور که شما ممکن است نسبت به محیط زیست آگاه باشید، شرط می‌بندیم که گاهی اوقات فکر اقلامی که باید بازیافت شوند به ذهن شما خطور می‌کند. این قابل درک است زیرا گاهی اوقات، استرس بازیافت می تواند بسیار آزاردهنده باشد.

چرا نباید یک برد ضایعاتی را در سطل زباله بیندازید؟ بردهای مدار غیر قابل تجزیه زیستی هستند. آنها نمی توانند توسط میکروارگانیسم ها تجزیه شوند، به این معنی که آنها در نهایت صدها سال در اطراف هستند.

پس وقتی ضایعات برد الکترونیکی خود را در سطل زباله بیندازید چه اتفاقی دیگری می افتد؟ در نهایت فضایی را در محل های دفن زباله ما اشغال می کند زیرا نمی تواند تجزیه شود، به این معنی که دولت باید به ایجاد مکان های دفن زباله بیشتر و حتی بیشتر ادامه دهد.

خرید برد الکترونیکی کیلویی

خرید برد الکترونیکی کیلویی

آرکابازیافت یکی از مجموعه های فعال در زمینه ی بازیافت انواع ضایعات الکترونیکی می باشد. فعالیت بازیافت ضایعات الکترونیکی یک فرایند کاملا تخصصی می باشد که به لطف تجربه ای که در طول سالیان متمادی به دست آورده ایم توانسته ایم تا نسبت به انواع روش های بازیافت اطلاع پیدا کنیم و به نتایج عالی دست پیدا نماییم. مجموعه ی ما برای خرید برد الکترونیکی کیلویی اعلام آمادگی می نماید. در صورتی که به صورت انبوه این محصولات بازیافتی را در اختیار دارید می توانید با کارشناسان ما در تماس شوید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

قیمت برد ضایعاتی

قیمت برد ضایعاتی سبز چند است؟

مشتری مداری یکی از مهمترین اصول در زمینه ی بازاریابی می باشد. ضایعات هم به نوع خود یک دنیای بسیار بزرگ است که روز به روز بر گستردگی آن افزوده می شود. هر روز مشاهده می کنیم که ابزارهای دیجیتالی جدید تر تولید می شود و جایگزین نسل گذشته می شوند. به طبع تعدادی از آنها تبدیل به ضایعات می شوند. رفته رفته مشاهده خواهیم کرد که اطراف ما را انواع زباله های خطرناک فراگرفته است. فلذا لازم است تا در زمینه ی بازیافت اقدامات ضروری را به کار بندیم تا از خطرات احتمالی زباله ها جلوگیری کنیم. بردهای ضایعاتی از این مساله استثنا نیست. در هر قطعه ی دیجیتالی و الکترونیکی حداقل یک برد وجود دارد. در این میان افراد به این فکر می افتند تا آنها را بفروش برسانند و به دنبال سوال این هستند که قیمت برد ضایعاتی چقدر هست تا بتوانند ضمن اینکه از محیط زیست محافظت می کنند، سودی هم از آنها به دست آورند. قیمت برد ضایعاتی مثل سایر زباله های بازیافتی دارای نرخ متغیر می باشد. تغییر قیمت به پارامترهای متعددی بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از قیمت انواع ضایعات با ما تماس بگیرید.

5/5 - (4 امتیاز)
یک پاسخ

نظر دهید

بخش های ضروری *